EFEKT WOW, CZYLI CZYM PRZYCIĄGNĄĆ KLIENTÓW?
Wyposażając sklep w niezbędne meble, warto pamiętać o kluczowej roli, jaką odgrywa projekt sklepu. To on sprawi, że klienci będą się dobrze czuli lub też czym prędzej z niego uciekną.
Odpowiednio zaprojektowana sala sprzedaży, to dobrze wykorzystany każdy metr sklepu i właściwa ekspozycja towaru, która wywoła potrzebę zakupu u klienta.
Klucz do sukcesu.
Nie od dziś wiadomo, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Dlatego też, dobrze jest zacząć od witryny sklepowej, jej wyglądu, koloru i tego, na czym nam najbardziej zależy w komunikacji z klientem. To witryna będzie naszą pierwszą wizytówką i obietnicą udanych zakupów. Kolejny aspekt to układ sklepu. Czy to aranżacja od podstaw, czy też modernizacja (remodeling) istniejącego sklepu, niezwykle istotny jest sam układ sklepu pod kątem ekonomicznym jak i estetycznym. Przy projektowaniu salonu sprzedaży dobrze jest pamiętać o stoiskach promocyjnych, często nazywanymi „wyspami”, czy też o końcówkach regałów (zakończenia gondol). To strefy, gdzie klient chętnie zagląda. Najbardziej impulsowe miejsca w sklepie znajdują się przy kasach. Zdają sobie z tego sprawę sami producenci, którzy często rywalizują o dane miejsce dla swoich produktów.
Jak zachęcić klienta do zakupów?
Po odpowiedniej aranżacji sklepu, stref promocyjnych, kolejnym krokiem jest zadbanie o atrakcyjną ekspozycję towarów oraz ich odpowiednie oznakowanie. Niezbędne okazują się materiały POS, czyli różnego rodzaje dodatki promocyjne, typu stopery reklamowe, ramki, potykacze, listwy cenowe, etc.
Róg obfitości.
Mając już gotowy salon sprzedaży, należy pamiętać, że dopełnieniem sklepu jest różnorodność asortymentu. Złota zasada to wrażenie obfitości. Każdy klient lubi mieć możliwość wyboru asortymentu. Ograniczenie zatowarowania sklepu nie przyniesie oczekiwanych efektów finansowych i nie zbuduje relacji z klientem.