ZADZWOŃNAPISZ EMAIL

Oddział Cholerzyn

32-060 Cholerzyn
ul. Cholerzyn 501
tel. +48 12 285 57 10
e-mail: krakow@bako2000.pl

Oddział Włocławek

Zbigniew Lewandowski

Dyrektor Oddziału Kruszyn

wloclawek@bako2000.pl

87-853 Kruszyn
ul. Nowa Wieś 18
tel. (54) 233 84 50
e-mail: wloclawek@bako2000.pl

Formularz kontaktowy

Współpraca

W celu przesłania wiadomości, zapraszamy do formularza kontaktowego

https://bako2000.com.pl/kontakt/

Skontaktuj się z nami

Jak rozłożyć towary na sklepowych półkach, tak aby zwiększyć sprzedaż?

Jak rozłożyć towary na sklepowych półkach, tak aby zwiększyć sprzedaż?
22 czerwca 2018 Jola Suder

Jak rozłożyć towary na sklepowych półkach, tak aby zwiększyć sprzedaż?

Odpowiednie rozlokowanie produktów w sklepie ułatwia nabywcom poszukiwanie i wybór towarów. Strategia merchandisingowa musi być spójna oraz dopasowana do oczekiwań i przyzwyczajeń klientów.

Rozmieszczenie produktów na półkach ma znaczenie

Często decyzje zakupowe podejmowane są już w sklepie. Dlatego należy zadbać o przemyślane rozmieszczenie produktów oraz ich efektowną ekspozycję. Nic nie przyciąga wzroku bardziej niż odpowiednio oświetlone towary. Projektując oświetlenie trzeba pamiętać o zaakcentowaniu wybranego asortymentu na półkach, odpowiednim natężeniu światła czy trafnym doborze jego barwy. Ta inwestycja wzbogaca doświadczenia klientów i wydłuża czas spędzony na zakupach, a w konsekwencji – zwiększa sprzedaż. Innymi sposobami na zatrzymanie uwagi kupujących są woblery – zawieszki mocowane na półkach sklepowych, na cienkiej, przeźroczystej i sprężystej folii, tworzą one efektywną formę komunikacji i wyróżniają np. aktualne promocje. Należy pamiętać również o  tzw. cenówkach informujących o cenie – ich brak jest częstą przyczyną rezygnacji z zakupów. Dodatkową zaletą takich etykiet jest przeliczenie ceny za 1kg lub 1l produktu, co pozwala na szybsze porównanie ofert.

Jak kupują kobiety, a jak mężczyźni? 

Zwykło się mówić, że kobiety robią zakupy, a mężczyźni kupują. Okazuje się, że żeńska część klientów jest w stanie spędzić w sklepie bardzo dużo czasu, wybierając właściwe dla siebie towary – zarówno pod względem preferencji, jak i składu. Zazwyczaj to kobiety są odpowiedzialne za budżet domowy, dlatego szczególną uwagę zwracają na atrakcyjne promocje i gratisy. Warto więc takie informacje umieścić na wysokości wzroku, tak aby ułatwić  dostęp do produktów w ciekawej ofercie. Mężczyźni natomiast bardzo często wybierają się do sklepu po konkretne towary, owszem kupują szybciej – jednak i oni nie przejdą obojętnie obok zniżek.

Kilka zasad dobrego Merchandisingu

Merchandising to działania, które mają na celu zwiększenie zakupowego komfortu odwiedzających sklep, a tym samym wzrost sprzedaży.  Dobrze jest kierować się kilkoma uniwersalnymi zasadami.

Dla przykładu:

  • Środkową część regału warto przeznaczyć na towary, które przynoszą największy zysk.
  • Tworząc koncepcje sprzedażową należy pamiętać także o umieszczeniu artykułów tej samej kategorii i artykułów powiązanych blisko siebie.
  • Półki powinny być zawsze pełne i należy unikać pustych miejsc (ułatwiają to np. popychacze).
  • I najważniejszy aspekt – regały sklepowe muszą być utrzymane w czystości i być uporządkowane, chaos nie jest sprzymierzeńcem żadnych zakupów.

W Merchandisingu istotna jest ogólna wiedza o zachowaniach klientów oraz ich potrzebach, przydaje się znajomość dziedzin takich jak marketing i psychologia sprzedaży. Budując strategię merchandisingową warto więc zwrócić się do ekspertów.

 

Źródła:

Jak zapewnić sprawne funkcjonowanie sprzedaży w sklepie detalicznym FMCG? [w:] http://www.poradnikhandlowca.com.pl/

Jak kupują Polacy? [w:] https://www.hrs.com/




pl Polish
en Englishde Germanpl Polish